Avainsanat

, , ,

2_3_2013

Viikko sitten ostin keltaisia ruusuja kotiin. Niistä tuli kiva kotoisa olo, sillä nyt kodissani on jo sohva ja leikkokukkia. Keltainen väri tuntuu tuovan myös energiaa, ja itse tuunailemastani aamupuurostakin tuli auringonkeltainen. Luomusitruuna ei ole vain kuvausrekvisiittaa, vaan se kuuluu juomaveden sekaan.

Puuro liittyy tähän minun hyvinvointi-projektiini, minkä vuoksi ihmettelen päivittäin että hei kenen keittiössä minä oikein olen? Jääkaapin sisältöä ei enää omakseen tunnista, ja aamiainenkin koostui tosiaan hassusta kevätpuurosta: turkkilaista luomujugurttia, raejuustoa, ananasta ja kanelia.

(No, parin tunnin päästä piti kyllä syödä pari voileipää, koska tuli taas nälkä. Mutta tarkoitus oli kuitenkin hyvä.)

Tuossa puurossa ei ole mitään ihmeellistä, ajattelet ehkä. Mutta ken minut tuntee pidemmältä ajalta, tietää että minä olen aiemmin hylkinyt kaikkia mahdollisia hapanmaitotuotteita (koska ovat pahanmakuisia). Ja monia muitakin asioita mitä keittiössäni nykyään majailee: maitorahkaa (no sen kanssa on edelleen opettelemista), pinaattia (ai sitäkin voi laittaa ruokiin), banaania (tänään söin vapaaehtoisesti ensimmäisen kerran aikuisiälläni), kikherneitä (mitä ne on?), porkkanoita, punajuuria, parsakaalia… Puhumattakaan niistä omituisuuksista joita olen ihmiskoe-mielessä ostellut: chlorellaa, siitepölyä, kookosvettä, raakasuklaa-välipalapatukoita… Mutta kumma juttu, kun ruokavalikoiman muutos on tapahtunut hyvin hitaasti ja asteittain, en ole joutunut luopumaan mistään herkuista. Niiden tilalle on vain tullut jotain uutta.

Kuten vaikka pasta. En ole kai pariin kuukauteen valmistanut mitään pastaruokaa, kun aiemmin söin niitä päivittäin. Nyt olen ihastunut muihin lisukkeisiin, kuten uunissa haudutettuun porkkanaan ja punajuureen, eikä pastalle ole vain ollut tarvetta.

(Ja kyllä joo, syön edelleen kaikkea epäterveellistäkin, mutta paljon paljon harvemmin kuin ennen. Se on jo hyvä suunta! :) )

Tänään lähdin kauppaan ostamaan uusia treenikenkiä. Ja toivoin salaa, että sattuisin löytämään keltaiset, se kun tuntuu olevan minulle tämän kevään voimaväri. Mutta löytyikin jotain muuta väriä…

Lisää kevätaurinkoa, keltaisia juttuja ja energiaa teille ja minulle! :)

