Avainsanat

,

18_7_2013

Tämä resepti on tainnut osua jokaisen silmiin tässä kevään ja kesän kuluessa, sen verran muodikas juttu se on. Minä kokeilin kerran, ja sen jälkeen vähintään kerran viikossa. Niin helppoa ja niin hyvää!

Kyseessä siis nirsompaankin terveysintoiluun sopivat banaaniletut. Ja laiskalle kotikokille sopivat myös, se onkin varmasti syy miksi teen niitä aika usein.

Resepti: 1 banaani, 2 kananmunaa. Riko rakenteet vaikka haarukalla. Sekoita. Paista pieninä ohukaisina pannulla. Syö.

Taikina on niin naurettavan helppo, että epäilin sen olevan virheellinen. Vaan eipä ole. Ja ainesten kanssa voi olla aika huoleton: 1 muna ja 1 banaani toimii myös. Ja sekaan voi lisätä rahkaa, mustikoita, kanelia tai vaikka kaikkia noita. Minä pidän eniten ihan tavallisista.

Päälle voi sitten tietysti lisätä mansikoita ja luomu-mustikkajääteöä kuten tällä kertaa (ko. jäätelö on taivaallista, mutta myös hinta on sen mukainen…)

Muitakin kesäruokavillityksiä minulla on. Kesäkurpitsaan olen ihan hurahtanut, ja alkukesästä ahmin kookosöljyllä maustettua parsakaalia. Tietysti syön paljon myös ihan tavallista jäätelöä kaikissa muodoissaan, mutta olen alkanut kaivata kaupan jäätelölaariin myös jotain muita vaihtoehtoja. Eikö voisi olla joskus tarjolla myös luomua (no on tuo yksi, mutta se on oikeasti ihan superkallista) Tai jugurttijäätelöä? Tai edes jäätelöä ilman lisäaineita?

Näiden ajatusten innoittamana kaivelin ullakolta esille noin 25 vuotta vanhan jäätelökoneen. Mutta arvatkaapa monestiko olen jaksanut sitä käyttää? Toukokuun alussa tasan kerran.

